Genuin Resurs

Tydlighet för att bli förstådd är A och O!

Tydlighet för att bli förstådd är A och O!

Tydlighet för att bli förstådd är A och O!

Tydlighet är A och O!

Hur ska jag kunna sälja en tjänst, om jag inte kan göra den tydllig och enkel så kunden förstår vad jag menar?

Jag tycker det är svårt – jag krånglar till det för att inte missa någon finess som kanske just den människa jag har framför mig behöver. Följden blir ofta att den jag ska förklara för, inte förstår någonting.

”Hook” ”Pitch” ”Hisspresentation” mm.

Kärt barn har många namn, det finns säkert ännu fler, men innebörden är densamma – några enkla ord för att fånga upp ett intresse. Jag behöver inte förklara allt på en gång, blir personen intresserad frågar hen vidare. Hur gör ni det?

Att skapa intresse för en tjänst som Hitta Balansen, där verksamhetsanpassning är ett ledord, är ännu svårare. En del av vårt varumärke är ju att vi, efter att ha lyssnat till kundens behov och förutsättningar, specialdesignar vårt erbjudande. Inget uppdrag är det andra likt – situationen styr! Visst har vi ett grundkoncept som vi utgår ifrån, men sedan är det olika.

Det gäller att trots det göra presentationen enkel, kanske så här:

Vi utbildar din personal/personalgrupper så de bättre kan hantera den stress de möter.

Kan det räcka så? Vad tycker du?

Reagera gärna på det jag skrivit eller vår hisspresentation – feedback kan göra den ännu bättre!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

9 + fem =